Vem fan är du egentligen Magnus Uggla?

Höll på häpna när jag imorrse läste i aftonbladet om Magnus Ugglas agerande mot Spotify.
Självklart förstår jag honom då han tycker att han inte får tillräckligt med stålar.
Men jag trodde inte man skapade musik endast för pengar. Jag trodde man gjorde det för
att folk skulle få ta del av bra musik. Skulle jag skapa musik skulle jag kunna göra det gratis.
Det är ju ett intresse, eller hur? Han är iallafall skit sur över att Spotify har hans låtar och att
han knappt får ut några stålar. Men, det verkar iallafall som Herr Uggla befinner sig på ett
lågt stadie. Ett stadie som han har fastnat i. Känns som gubben står stil. Och gör han ny
musik nuförtiden? Nej. Absolut inte. Han vill tjäna pengar på sin gamla musik.
Jag tycker det är jävligt snålt som artist att bete sig sådär. Nu börjar Uggla bli som
gruppen Metallica som stämde fildelningstjänsten "Napster." Ett av världens framgångsrikaste
band stämmer en fildelningstjänst för att dom är giriga efter pengar. Jag tror helt ärligt både
Mr Uggla & bandet Metallica har gott om pengar för att överleva. Jag känner massa personer
som skulle gå på både Metallica och Magnus Ugglas konserter. Och det finns massa folk
som inte förstår sig på hur man bränner/laddar ner och även tycker det är bekvämare och
trevligare att köpa ett album med sin favorit artist. Jag köpte faktiskt ett album av Magnus Uggla
i midsommras i år. Albumet som jag köpte var: Uggla Magnus - Retrospektivt Collage.
Köpte albumet på en mack vid mitt sommarställe. Och jag vet att fler gör som mig.



Kommentera gärna av vad ni tycker om det här.
Jag är riktigt upprörd. Magnus Uggla är en stor artist, och enligt mig
så är han även en stor skådespelare. Han har endast medverkat i 2 stycken
långfilmer. Har sett ena och den ser jag flera gånger per år. Filmen jag snackar
om är: G som i Gemenskap.

Här har ni Ugglas fjolliga blogginlägg: http://ugglanyheter.blogspot.com/2009/08/den-nya-piraterna.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0