I vilka länder har ni varit?

I vilka länder har ni egentligen varit? Och vilket tycker ni bäst om?
Jag har varit i: Danmark, Tyskland, Finland, Estland och Lettland.

Tänkte skriva vad jag tyckte om länderna.

Danmark:
Danmark är ett jättefint land som är värt att besökas.
God mat, fina hus och ett riktigt ballt land.
Tivolit där är enormt, har dock aldrig varit inne där, knatade bara utanför.
Sen kan man inte klaga på deras godaste käk: Pølse.
Den röda korven är fan skit god.


Här har ni en Pølsekisok. :)


En bild på mig när vi i somras åkte igenom Danmark.
As god öl från Lidl! :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tyskland:
I Tyskland så var jag inte runt så mycket, var mest i Flensburg och Glucksburg.
Men det var väldigt trevligt där vi var. Schyssta byggnader och balla affärer.
LIDL var väl ändå den ballaste affären jag var inne i. Såg precis ut som hemma
i Sverige förutom att dom sålde stark alkohol till ett billigt pris :D.
Campingarna var också riktigt fina, och vi hittade absolut den bästa.
Det var inte speciellt dyrt och det var riktigt schysst där. När jag var där så var det
hur bra väder som helst. Snacka om att jag stekte sönder min rygg :D.


Här sitter jag och pillar på en flaska i Tyskland.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Finland (Helsingfors):
Om vi snackar Finland så är det en jättefin stad, men dock väldigt dyr.
Om man går in på en pressbyrå i Helsingfors för att köpa en Cider 4,5 så
får man pröjsa 3,5 euro som är väldigt dyrt för en cider. Det är till och med billigare
på systembolaget här i Sverige. Men staden är jättefin, det finns väldigt god mat där
och det är väldigt värt att besöka Helsinki.


Här är Centralstationen i Helsingfors.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estland:
Riktigt schysst land. Var ju självklart i huvudstaden Tallinn när jag var där.
Nära och bra när man kommer av båten till Stan och det ligger ett köpcentrum precis bredvid.
Spriten är billig och maten är också hyfsat billig. Vi träffade på ett par sköna lirare på båten när
vi var där sist och han visade oss till ett matställe som hade riktigt billig mat. Vi fick en dagens för
endast 30 svenska kronor. Det var kyckling med ris. Dock så var drickan svinigt dyr. Den kostade
nästan lika mycket som maten :p. Staden är även fin i detta landet. Man märker att dom håller på
bygga upp den. Finns många roliga byggnader där.


Här är ett foto från Tallinn. Jättefin stad som alla borde besöka.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lettland:
Ett av mina favorit land faktiskt. Ingen av dom som var med mig håller med mig, men jag gillar
såna här land. Staden var mycket sliten, men jag gillade den på något vis. Schyssta pubbar och
hela landet gjorde att jag tyckte det var bra. Det roligaste jag tyckte var att spårvagnschafören var
skit sne på oss när vi gick på spårvagnen, och han skrek som fan på oss. Men när vi sedan hade
betalt för oss så blev han genast sjukt trevlig. Han berättade bl.a att han hade kompisar i Sverige.
Kommer aldrig glömma den goda biran som jag köpte där. Gav 1 (Lats) som är cirka 14 kronor för
1 liter öl på en pubb. Det var riktigt coolt.


Här är en ganska bra bit ifrån båten. Det var här marknanden låg i Estland (Riga.)


Här har ni spårvagnen som jag nämnde.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Gud vilken fin blogg du har!

Önskar jag också kunde ha en lika fin.. Men jag är nog nöjd med den jag har! :) hihi!! :D

Vad ska du göra denna tråk Lördag?

Jag ska förhoppningsvis iväg med en kompis och shoppa!

Hoppas :D

Ville bara kika in och lämna ett litet avtryck till dig:)

Så, om du inte är lika tråkig som alla andra.. Så får du JÄTTE gärna gå in på min blogg och skriva en kommentar till mig:)

Kramar kramar kramar!!

/Amanda

2009-08-22 @ 13:39:11
URL: http://www.metrobloggen.se/brunnetmandaa
Postat av: Jenny

Det blir tivoli på Tisdag.. lalala =)

2009-08-22 @ 13:45:32
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Postat av: matilda

sv. ahaa okej =)

2009-08-22 @ 13:48:02
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Frida

hahaha, fan vad ball :P

borde man se den filmen??

2009-08-22 @ 13:48:19
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Jenny

Klart att det blir i Danmark =)

2009-08-22 @ 14:01:57
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Postat av: Petra

2009-08-22 @ 14:18:32
URL: http://petrawartmark.blogg.se/
Postat av: Petra

nej inte idag :) men igår regnade det !

2009-08-22 @ 14:19:05
URL: http://petrawartmark.blogg.se/
Postat av: Petra

hahah det var ju br det :)

2009-08-22 @ 14:34:40
URL: http://petrawartmark.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: haha, jag vaknade faktiskt 09.00 idag, fast bloggade senare (A)

2009-08-22 @ 15:08:24
URL: http://icanpikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0