Arbetslös...

Undra vad man ska med en utbildning till när man ändå inte får jobb.
Känns helt ovärt att jag har spenderat 3 hela år på att ha gått en utbildning
som heter Fastighetstekniker på gymnasiet. Sen praktiserade jag dessutom
i 2 år på ett företag som fastighetsskötare. Jag skruvade mycket med tvättmaskiner
som fanns i alla fastigheterna. Jag tycker iallafall att jag har fått en liten erfarenhet av
fastighetssköteri. Men sen när jag har varit inne på arbetsförmedlingen och kollat jobb
så står det i stilen med: "Vi söker en erfaren 50+:are som vill jobba som fastighetsskötare."
Då är min stora fråga: Hur fan ska jag kunna bli en erfaren fastighetsskötare när dom aldrig
vill ta in en "nybörjare." Jag är ju inte helt dum. Jag kan ju skruva, laga saker och byta massa prylar.
Jag har ju en viss erfarenhet av jobbet ifrån skolan då jag gick i en praktisk skola där vi fick
praktisera 3 dagar i veckan och vara i plugget i 2 dagar.

Undra hur man ska gå till väga.
Jag skulle liksom kunna bli städare och städa hela T-CENTRALEN.
Men även för att vara städare behöver man utbildning.

Och en sak tycker jag är dåligt. Mr Reinfeldt påstod att han och sin allians
skulle ordna fler jobb åt ungdomarna, men det är rena skitsnacket.
Jag vet att det finns mycket som man kan jobba med, men alla jobben kräver erfarenhet.
Jag tycker Reinfeldt bara snackar en massa skit. Jag gillar inte honom för 5 öre.

Aja, det är ingen idé att spåna i det här för mycket. Imorgon så ska jag in till arbetsförmedlingen
och prata med en handledare. Tror inte det kommer hjälpa speciellt mycket. Jag får väl helt
enkelt kanske börja ringa runt bland företag osv.


Kommentarer
Postat av: EMELIE FORSBERG [ FOTO ]

sv;hhaha, eller hur? ^^

2009-08-16 @ 21:14:19
URL: http://eileme.blogg.se/
Postat av: EMELIE FORSBERG [ FOTO ]

ao (:

2009-08-16 @ 21:37:10
URL: http://eileme.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; okej :D

2009-08-17 @ 12:41:12
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: malin

följ gärna min blogg & kommentera vad du tycker! :)

2009-08-17 @ 22:12:27
URL: http://maaliiinclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0